Bankomati mogu da vam zagorčaju život i „otmu“ platu na dve nedelje

Trebalo bi da su efikasniji, jednostavniji i da skraćuju vreme za podizanje novca, ali kada „zakoče“, bankomati mogu platu da zaključaju i do dve nedelje.

Kada je nedavno Beograđanin Vladimir T. sa bankomata banke u kojoj nema račun nameravao da podigne zaradu, uređaj je vratio karticu, ali nije isplatio novac, pišu „Večernje novosti“.

– Prvo sam morao da odem do svoje filijale gde sam napisao pritužbu, ali sam slučaj prijavio i u banci čiji je bankomat – kaže naš sagovornik.

– Problem je bio što bankomat nije bio napunjen novcem. Iako nije bilo problema u dokazivanju da mi aparat nije isplatio novac, čekao sam ga dva dana. Morao sam naime da ga podignem baš na tom bankomatu, a službenici su ga napunili tek dva dana kasnije. Kada mi se to dogodilo saznao sam da ima onih koji su prošli i mnogo gore. Najveći problem i zamerka je što banka zaduži račun čim se zatraži novac, a ne po isplati.

U slučaju da bankomat ne isplati novac, a sredstva ostanu zadužena, podnesi se reklamacija banci čija je mašina „ukrala“ pare. Klijent se može obratiti i svojoj banci, koja će umesto njega, pokrenuti prigovor kod vlasnika bankomata.

Ako korisnik nije zadovoljan odgovorom, ili on ne stigne u roku od 15 dana, može se da se žali i Narodnoj banci Srbije – Sektoru za zaštitu korisnika finansijskih usluga.

– Iz „logova“ bankomata u kratkom roku se utvrđuju činjenice i korisniku vraćaju sredstva – kažu u NBS.

– Mnogo je jednostavnija i brža procedura ako se problem dogodi kod podizanja gotovine na bankomatu koja je izdala karticu. Reklamacioni postupak se završava u okviru jedne banke i u praksi traje kraće nego u slučaju kada je prihvatilac druga banka. Zato je preporuka korisnicima da ukoliko su u mogućnosti novac podižu na bankomatima „svoje“ banke. U praksi to najčešće bude i najbrži način utvrđivanja da li se radi samo o rezervaciji sredstava po računu korisnika ili i o zaduženju.

Ako se ipak u trenutku izvršenja transakcije desi da bankomat ne može da isplati iznos jer mu je nestalo dovoljno gotovine, transakcija će automatski biti stornirana i korisniku se neće zadužiti sredstva sa računa.

– Razloga zbog kojeg bankomat ne isplati novac može biti tehnički kvar na samom bankomatu, na uređaju koji vrši brojanje i transport novčanica do mesta gde ih korisnik preuzima – objašnjavaju u NBS.

– Bankomat je takav uređaj koji u svojim „logovima“ zapisuje sva izvršene funkcije na bankomatu, kako one u regularnim situacijama tako i one kada dođe do određenog tehničkog problema.

2021-11-18T21:42:59+00:00 18-11-2021|Tagovi: , |