Elektronska trgovina u Srbiji „probija led“, Vlada je podstiče

U Srbiji već postoje i srpski elektronski novčanici kompanije Ipay, a od početka aprila i sistem instant plaćanje će ući u drugu fazu, pa će moći da se plaća preko aplikacije banke na mobilnom telefonu i u trgovinama 24 sata dnevno, 365 dana godišnje, rečeno je na savetovanju e-trgovaca, javlja Tanjug, a prenose domaći mediji.

Elektronska trgovina beleži značajan rast u svetu, dok je u našem regionu rast manji, ali Vlada Republike Srbije kroz niz mera podstiče ovakvo poslovanje, kaže Milan Dobrijević načelnik Odeljenja za razvoj Digitalne agende u Ministarstvu trgovine i dodaje kako je e-trgovina prepoznata kao motor preduzetništva i razvoja privrede.

Najveća barijera za e-trgovinu je nepoverenje građana, pa se sprovode kampanje kako bi se poverenje ojačalo, rekao je Dobrijević i dodao da je želja da se ide „u smeru da se više koriste kreditne i debitne kartice, kao i elektronski novačanici koji su propisima Srbije omogućeni i funkcionišu“.

Kao primer, naveo je domaćeg provajdera elektronskog novčanika Ipay koji ima malo korisnika ali je pandan Alipay-u ili Paypal-u.

U Srbiji se i dalje najviše plaća pouzećem, a Dobrijević kaže da su propisi takvi da je sigurnost garantovana i prilikom elektronskog plaćanja, da ostaju tragovi što omogućava i obeštećenje ako su roba ili usluga loši, ali da i potrošači uvek treba da obrate pažnju sa kakvog sajta kupuju, „a onda mogu da kupuju jednako bezbedno kao u prodavnici“.

On kaže da će banke morati da obezbede svojim korisnicima da obavljaju instant plaćanja kod trgovca na prodajnom mestu, a sa druge strane da obezbede svojim trgovcima prihvat instant plaćanja na tim prodajnim mestima.

Korisnici će moći da plaćaju kroz aplikaciju svoje banke na mobilnom telefonu na prodajnom mestu – sajtu, a to će trgovci moći da prihvate – objašnjava Stijović.

Na 4. savetovanju koji je 7. marta u Beogradu organizovao Etrustmark – nacionalni sertifikat za elektronsku trgovinu, teme su bile i bezbednost e-trgovina, rekao je organizator Nebojša Đurić a o značaju koji za trgovce pri trgovini ima „iskustvo potrošača“ jer fokus uvek mora biti na krajnjem korisniku i kad je on srećan, benefit ima i trgovac, govorio je Emil Mazan iz Oracla.

2019-03-10T00:12:46+00:00 10-03-2019|Tagovi: , , , , , , , |