Gest solidarnosti ako banke obustave naknade za e-bankarstvo

 

Narodna banka Srbije podržava svaki potez banaka i ostalih pružalaca platnih usluga kojim bi korisnicima olakšali plaćanja u ovom vanrednom i kritičnom periodu, navodi se u odgovoru Centralne banke na upit Tanjuga da prokomentarišu potez jedne banke koja je u regionu prestala da naplaćuje usluge elektronskog i mobilnog bankarstva dok traja kriza zbog korona virusa.

NBS je ukazala da je odluka o tome da li će se banke odreći naknade koju naplaćuju za izvršenje platnih transakcija isključivo na bankama, i da mnoge u okviru jedinstvene naknade za vođenje računa korisnika omogućavaju svojim korisnicima besplatno korišćenje usluga elektronskog i mobilnog bankarstva.

“Odluka da korisnicima platnih usluga ne naplaćuju naknade u okviru elektronskog i mobilnog bankarstva bi svakako bila dobar pokazatelj da su i pružaoci platnih usluga, iako profitno orijentisane organizacije, solidarni u borbi države i građana sa velikim problemima i izazovima koje je proizvela epidemija korona virusa”, navodi se u odgovoru NBS.

Dodaje se, da bi time pružaoci platnih usluga pokazali razumevanje da je u kriznim vremenima pre svega potrebno zaštititi najznačajnije vrednosti našeg društva.

NBS je već radi sprečavanja ili umanjenja rizika od daljeg širenja zaraze preporučila što manje korišćenje gotovog novca, odnosno bezgotovinska i beskontaktna plaćanja.

Kod ovakvog načina plaćanja građani sebe ne izlažu riziku da preko novčanica sa unesu virus.

Iz Centralne banke podsećaju da je to istakla i Svetska zdravstvena organizacija jer je papirni novac, usled velike cirkulacije, veoma pogodno sredstvo za prenošenje različitih nečistoća, bakterija i virusa.

2020-03-20T11:58:11+00:00 20-03-2020|Tagovi: , , |