Za „Generaciju Z“ banka i šalter ne postoje

„Bankarstvo je neophodno, banke nisu“ – Bil Gejts.

Veliki vizionar i osnovač „Majkrosofta“ Bil Gejts je ovo izjavio još davne 1994. godine, a sada, s napredovanjem tehnologije i umreženim čovečanstvom njegove proročke reči brzo postaju stvarnost, piše Sunil Čudari, generalni direktor kuće Digital Business u svom osvrtu na globalnu bankarsku scenu.

Kada ste poslednji put posetili poslovnicu banke da biste podigli novac? Dostupnost bankomata na većini mesta omogućila je podizanje pa i polaganje novca u bilo kojem trenutku. U poslednjih nekoliko godina, promet fizičkih bankarskih usluga je drastično smanjen a zamenili su ih bankomati za većinu osnovnih bankarskih poslova. Tradicionalni koncept bankarskih usluga verovatno će se smanjiti u idućih nekoliko godina i bankarstvo će drastično biti transformisano.

Čudari navodi da procena demografije korisnika Generacije Z (rođeni u drugoj polovini devedesetih godina prošlog veka) pokazuje da ona postaje jedan od glavnih bankarskih potrošača/korisnika i da oni očekuju da bankarske usluge i proizvodi budu dostupni bilo kada i bilo gde.

Za ovu generaciju, koncept valute u papirnatom obliku i tradicionalna uloga banaka ne postoji.

Mnoge vlade širom sveta podstiču bezgotovinske transakcije zbog lakše kontrole korupcije i zloupotrebe novčanih sredstava. Danas možete preneti novac sa osobe na osobu, da platite račune, kupite bilo šta, fizički ili on-line, koristeći digitalne novčanike ili mobilne aplikacije na osnovu otvorenih bankarskih platformi.

Čak je i korišćenje čekova, bankarskih čekova, drastično smanjen, jer su transferi bezgotovinskog novca gotovo trenutni i geografski neograničeni.

Airbnb ili Uber su primeri lidera u poslovanju deljenjem, koji su promenili turističku ili taksi industriju širom sveta. Ta razmena će dodatno uticati na promene u bankarstvu i masovno će podstaći rast nebankovnih organizacija. Na primer, ako vam je potreban zajam, a ne želite da se obratite tradicionalnim bankama, sada se možete pozabaviti tržištima zajedničke ekonomije, gde će investitori posuđivati ​​novac po povoljnijim uslovima u odnosu na banke i distribuirati novac u puno kraćem traanju.

Tržišni prodor nosivih predmeta kao što je Apple Watch ili Fitbit omogućuju jednostavno prikupljanje biometrijskih podataka kao što su otisci prstiju, verifikacija zenice oka ili prepoznavanje lica za utvrđivanje jedinstvene identifikacije kupaca i njihovo provere autentičnosti za bankarske ili usluge platnog prometa.

Dostupnost pametnih telefona i interneta već je promenila način na koji ljudi upravljaju svakodnevnim gotovinskim transakcijama. Napredovanje tehnologije u ova dva medija preobraziće način na koji se novac kreće. Što se banke brže prilagode promenjivim očekivanjima potrošača, kao i prilagode novom tehnološkom napretku, brže će osigurati svoju budućnost.