Imate pravo na povraćaj novca i ako kupujete preko interneta

Da potrošač može odustati od robe kupljene preko interneta čak 14 dana od kada je ona isporučena, a da pri tome nije obavezan da navede razlog, malo je poznato ovdašnjim kupcima. Istraživali smo koja su prava i obaveze onih koji kupuju na daljinu, piše list „Blic“.

Karakteristika jednog broja modernih kupaca je da ne odlaze u kupovinu, već robu pazare poručivanjem preko kataloga ili internet sajtova. Kupovina na daljinu sve je zastupljenija i u Srbiji, a broj sajtova koji nude takve usluge vrtoglavo raste.

Međutim, svakom se može dogoditi da na kraju ne bude zadovoljan proizvodom koji je stigao na njegovu adresu, a praksa je pokazala da svaki četvrti potrošač vraća robu prodavcu. Razlozi za to su različiti, ali samo u određenim situacijama kupac plaća penale.

Kada imate pravo da povratite pare

Zbog značajne razlike u ceni prilikom kupovine proizvoda kod domaćih i stranih trgovaca, sve je više onih koji garderobu, tehniku, nameštaj i drugo kupuju u inostranstvu. Međutim, neretko se dešava da majica koja stigne na kućnu adresu ne izgleda kao ona na slici. U Odeljenju za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine objašnjavaju šta kupac može da učini u tom slučaju.

– Prvo i najvažnije je sačuvati dokaz o kupovini, ugovor ili porudžbenicu. Malo je poznato da je trgovac dužan da vam dostavi ugovor, predugovorno rešenje, kao i obrazac za odustanak prilikom dostave robe. Sledeći korak je svakako obaveštavanje trgovca o tome da niste zadovoljni dostavljenom robom. Dužni ste da se o tome izjasnite u roku od 14 dana od kada je roba isporučena, a trgovac je obavezan da vam vrati novac u roku od 14 dana od kada je primio obaveštenje o odustanku – kažu u Ministarstvu.

Ono što je veoma važno je da je kupac dužan da o svom trošku vrati proizvod pošto je on taj koji odustaje od trgovine. Važno je napomenuti i da nemate pravo da vratite audio i video snimke i računarski softver ukoliko ste ih otvorili.

Kada nema povraćaja novca

Kupci preko interneta mogu se susresti i sa drugim problemima. Na primer, neretko se dešava da naručeni komad odeće za poklon nije odgovarajuće veličine ili kupljeni nameštaj ne odgovara dimenzijama prostorije.

– U ovim situacijama proizvodi nemaju objektivan, realan nedostatak, te vas u tom slučaju zakon ne štiti. To znači da prodavac nije u obavezi da robu zameni ili vrati novac samo zato što ste vi pogrešili u proceni – objašnjavaju iz Ministarstva. Oni još navode da je svakako moguće dogovoriti se sa prodavcem, ali je njegova dobra volja da li će reklamaciju prihvatiti.

Reklamacija na kvalitet

Postoje i slučajevi kada se kupljena roba vrlo brzo pokvari. Ukoliko se nedostatak na proizvodu pojavio u roku od šest meseci od kupovine, pretpostavlja se da je trgovac prodao robu sa nedostatkom. U tom slučaju, on je taj koji treba da dokaže da je proizvod bio ispravan. S druge strane, ako se nedostatak pojavio posle šest meseci, kupac je obavezan da dokazuje da je roba imala nedostatak od početka.

2019-01-09T14:04:09+00:00 09-01-2019|Tagovi: , , , , |