Najvažniji saveti za čuvanje kartica

* Svoju karticu čuvajte na sigurnom mestu van domašaja drugog lica
* Karticu čuvajte odvojeno od PIN-a
* Koristite besplatnu uslugu SMS notifikacije – obaveštenja o autorizaciji platne kartice koja ima za cilj blagovremeno uočavanje sporne potrošnje
* Nemojte nikome davati svoju karticu na korišćenje, čak ni članovima svoje porodice
* U slučaju da želite da dozvolite rapolaganje novcem sa istog računa, možete aplicirati za dodatnu karticu u bilo kojoj ekspozituri
* Koristite usluge elektronske banke i/ili M-bank i redovno proveravajte stanja po računima
U cilju prevencije od zloupotreba platnih kartica, u nastavku dajemo par saveta sa kojima se mogućnost zloupotrebe platnih kartica svodi na minimum.

PIN

* PIN je isključivo Vaš indentifikacioni broj
* Kada dobijete PIN od Banke, zapamtite ga, a koverat sa PIN-om uništite
* Dodeljeni PIN moguće je promeniti na bankomatima Komercijalne banke
* Ne koristiti lične podatke ili jednostavne kombinacije za izbor PIN-a
* PIN nikada ne zapisujte (pogotovo ne na papire i dokumenta koja nosite sa sobom)
* Ukoliko sumnjate da neko zna Vaš PIN, obratite se Banci kako bi Vam obezbedila novi ili sami izvršite promenu PIN-a na bankomatima Banke

Korišćenje na bankomatima

Prilikom korišćenja bankomata neophodno je da obratite pažnju na okolinu i ljude oko sebe:

*Kada koristite bankomat, zaštitite Vašim telom ekran dok birate opcije sa ekrana, a prilikom unošenja brojeva (PIN) rukom zaštitite tastaturu na bankomatu
* Ukoliko se neko pored Vas sumnjivo ili nedolično ponaša, gura Vas ili posmatra transakciju preko Vašeg ramena ili slično – odustanite od transakcije
* Ukoliko uočite bilo šta sumnjivo na bankomatu (npr. dodatno instaliranu opremu, oštećenja) – odustanite od transakcije i odmah o tome obavestite najbližu poslovnicu Banke
* Ne prihvatajte pomoć ni od koga. Ukoliko niste sigurni kako se koristi bankomat, obratite se Banci i mi ćemo Vam obezbediti sve neophodne informacije i uputstva
* Po završetku transakcije, pre nego što se udaljite od bankomata proverite da li ste uzeli svoju karticu i novac i iste odložite u novčanik ili torbu
* U slučaju da Vam je kartica zadržana u bankomatu odmah prijavite Banci

Korišćenje na prodajnim mestima

* Karticu uvek držite na vidiku prilikom obavljanja transakcije
* Ukoliko je POS terminal udaljen, insistirajte kod prodavca da transakciju obavi isključivo u Vašem prisustvu
* Obratite pažnju na način postupanja trgovca sa Vašom karticom i ne dozvolite da karticu provlači kroz dodatne uređaje bez obzira na potencijalno objašnjenje zaposlenog na prodajnom mestu.
* U slučaju bilo kakve sumnje u način postupanja Vašom platnom karticom, pozovite Kontakt centar banke kako biste se posavetovali o eventualnoj blokadi i zameni kartice.

2019-08-22T14:54:09+00:00 22-08-2019|Tagovi: , , , , |